Aum Restaurant Budapesten - Ahová elhozták Ázsiát
2019. október 17. írta: AirChef

Aum Restaurant Budapesten - Ahová elhozták Ázsiát

65394845_2528725673825437_2989757310617780224_n.jpg

Nem csak étel, hanem életérzés és filozófia. Ha kell, akár ebédidőben is konyha-stop!

 

Elképesztő sikerrel robbant be a köztudatba Varga Dániel séf által megálmodott, és létrehozott étterem. Mikor a hagyományos magyar ételek irányába húzott el a gasztronómia legjava, mikor a lokáció megválasztásakor leginkább a belvárost preferálják, ők merőben ellene mentek mindannak, ami jellemzi a trendeket. Teljesen autentikus konyha, naponta változó ételek, és egy olyan szemlélet, ami magával ragadó.

 aum_food_2019_06_13_6797-editdesignfood_antonio_photography.jpg

Az indulás roppant egyszerű volt: a tulajdonosi kör keresett egy olyan séfet, aki sokáig Ázsiában élt, akit Varga Dániel személyében meg is találtak. Eleinte franchise volt az elképzelés, a legautentikusabb ízekkel; végül egy étterem jött létre a semmiből, olyan merészséggel, formabontással, amit hosszú ideje nem tapasztalhattunk meg a magyarországi gasztronómiában.

64951839_458370291588116_8438821179917074432_n.jpg

Elrugaszkodva a bevett konvencióktól, melyek egy étterem helyét a belvárosra szűkítették le, az Aum étterem a III. kerületben, szinte a város peremén, egy szocializmusból megmaradt bevásárlóközpontban, a Flórián téren horgonyzott le. Már a lokáció megválasztása is merészség, heroikussága pedig egyedülálló, és pontosan ezért figyelemreméltó. A Flórián Üzletközpontban, mely a 70-es években kezdte életét, új erőre kapott az oldalában megbúvó hellyel. Teljesen elüt környezetétől, ugyanakkor belépve úgy érezhetjük magunkat, mint a belváros bármelyik menő éttermében. Vagy mégsem? Az egész enteriőrnek van egy megmagyarázhatatlan, megnyerő kisugárzása, Ázsiára jellemző motívumok és színek elegyítve a modern, bisztrós hangulattal. A könyvespolcon felsorakoztatott szakácskönyvek, melyek fennen hirdetik: ez itt Ázsia, ez itt valami más. A csobogó, melynek lágy zenéje tudatalattink rezgéseivel játszik, és hozzá a jelenkori bárpult mind utánozhatatlan hangulattal ajándékozzák meg a vendéget. Valójában nem is meglepő, hiszen Varga Dániel séf tulajdonképpen a saját filozófiájára és látásmódjára szabhatta az éttermet, ami bőven táplálkozik abból az öt évből, amit Thaiföldön töltött. A konyhát hárman viszik: Maszlay Zoltán, aki ugyancsak három évig élt Thaiföldön Varga Dániellel, ezáltal ő is tudja hozni az autentikus vonalat, és Nyikita Szuharev, az újító, aki rendkívül szépen dolgozik a textúrák és a desszertek terén.

72997558_2375928755992039_765149725157490688_n.jpg

Ebből viszont az is következik, hogy ételeik tekintetében is testre szabott, jellegzetes, viszont a kortárs elvárásoknak megfelelő élményt tudnak nyújtani. Varga Dániel elmondta: Mindig azt kommunikáljuk, hogy nincs állandó étlap, mert pontosan ez az őszinte. Minden nap felfőzünk 20-25 adagot, ha elfogy, akkor egyszerűen cseréljük. Viszont ennek a rendszernek és szemléletnek át kell menni a vendégek irányába, és szerencsére teljesen pozitívan, elfogadóan állnak hozzá. Ez kétoldalú dolog: a vendégek szempontjából alapvetés, hogy ezáltal minden mindig friss; a konyha szempontjából pedig óriási kihívás, mert soha nem tudunk felkészülni.

aum_food_2019_06_13_6688-editdesignfood_antonio_photography.jpg

A frissességen alapuló tematika nehezen engedi meg az étlap fotózását, amit úgy oldottak meg, hogy nem az ételeket, hanem inkább a felhasznált alapanyagokat kapják lencsevégre, és erre építik a marketing kommunikációt. Ez is merész húzás, ami megint csak újdonság, de érdekes is. Egyetlen alapvető emberi tulajdonságra apellál, méghozzá a kíváncsiságra, hiszen megmozgatja az emberek fantáziáját. A munka rendkívül izgalmas a konyhájukon, és ezáltal a vendégek számára is, mivel pontosan nem tudják megmondani, milyen lesz az étlap a következő napon. Náluk nem fog találkozni senki előkészített ételekkel, amit éppen kikapnak a hűtőből, és senki nem is tud hagyatkozni az eddig megszokott ételismeretére, mert annyira különlegesek. Ehhez mérten a pályán is teljesen eltérő a hangulat a megszokottól: rendkívül kommunikatív, kedves és laza. A felszolgálás pedig annyira speciális a különféle frappáns tálalások, a különleges ételek és ízek miatt, hogy óhatatlanul beszédbe elegyedik mindenki a pincérrel. Főleg akkor, ha szeretné tudni, mi is éppen az, ami a tányérján ámulatba ejti a formák, a textúrák, és a színek játékával.

aum_food_2019_06_13_6675-editdesignfood_antonio_photography.jpg

Jellemző az újító gondolkodásra, hogy Varga Dániel, ha úgy érzi, bármikor konyha-stopot rendel el. Ez azt jelenti: akár ebédidő, akár vacsoraidő van, tisztelettel megkérik a vendéget, hogy vagy várjon egy-két órát, vagy jöjjön el máskor, mert ismét fel kell főzni az ételeket, mert nem adnak lejjebb a minőségből a mennyiség miatt. Azért ezt nagyon kevesen merik megtenni! Ehhez a gondolkodáshoz persze a vendégeknek is fel kell nőni, de pontosan ez az, ami újraértelmezheti az emberek gasztronómiához való hozzáállását. Le a kalappal!

Bár csak négy hónapja vannak nyitva, mégis rengeteg a törzsvendég. Egyszerű az ok: a kulináris kíváncsiság. A jövőre nézve persze vannak tervek, hiszen a nagy érdeklődés miatt rengeteg a munka. Az ebédeltetés részét már meg tudják oldani - amúgy nem semmi a 30 nm-es konyhán lefőzni 100-250 adagot -, viszont az vacsora tekintetében a séfnek még tervei vannak. Elképzelése szerint vacsorára csak degusztációt szeretne adni, amiben maximum 3 lehetőség közül lehet majd választani. Szeretnék megjeleníteni az 5 elemet, melyek rendkívül izgalmas tételekkel lephetik meg a vendégeket. Náluk az alapanyagok számottevő része itthonról származik, a séf szerint badarság az a sztereotípia, hogy csak külföldről lehet jó alapanyaghoz jutni. Természetesen a tengeri halak kivételek, de mindenre lehet megoldást találni. Varga Dániel ezért rendszeres látogatója a kőbányai piacnak, ahol köszönhetően múltjának, thaiul tud kommunikálni az eladókkal, ami óriási előny. Szinte minden fűszert ők állítanak elő, például a zöld curryt zöld chiliből és salot hagymából.

aum_food_2019_06_13_6658-editdesignfood_antonio_photography.jpg

Az Aum immáron a történelem része lett azzal, hogy a 70-es években virágkorát élő bevásárlóközpontot kulináris élménnyel ruházta fel, és a III. kerület nem éppen látogatott régiójába életet lehelt ezzel. Varaga Dániel séf elmondta nekünk, mitől is él az Aum és mi a titka: Most érzem úgy magam, hogy a helyemen vagyok, függővé váltam.

A siker titka viszont több dologban rejlik: formabontó és merész elképzelések felfűzve, vagy még inkább felfőzve egy olyan autentikus konyhára, mely párját ritkítja, és egy séf, aki nem csak főz, hanem egy teljesen más gondolkodással ruházta fel az éttermet. Az Aum elhozta nekünk Ázsiát mind konyhájában, mind pedig életfelfogásában, mert Varga Dániel maga Ázsia! A Gourmet Fesztiválon elért eredményük a legjobb példája annak, hogy jó úton járnak, ahol mertek újat mutatni, mertek megdöbbenteni, és el is nyerték a legjobb kiállítónak járó díjat, amivel a szakma elismerte és támogatta az újítást.

Korrektúra, szöveggondozás : Tiborcz Alexa

Fotó : Desingfood, Antonio-Photography 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://airchef.blog.hu/api/trackback/id/tr2215230192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása