Újbudán nyitni fog egy bisztró, ami új stílust visz a gasztronómiába! Vokál Rock Bistro
2019. november 05. írta: AirChef

Újbudán nyitni fog egy bisztró, ami új stílust visz a gasztronómiába! Vokál Rock Bistro

Nyúzó Imre séf - Rock & Roll! Ez bizony én vagyok!

 

vokaaaaaaaaal.jpg

Újbudán nyílni fog egy bisztró, amit nem lehet bekategorizálni! Ennek oka nem más, mint hogy egy megszokottól teljesen eltérő, még soha nem látott koncepcióval rukkoltak elő. Egy étterem, ahol a legújabb technológiákkal, csakis minőségi alapanyagból, precíz és szemet gyönyörködtető tálalásokkal találkozhatunk. Egy bisztró, ahol fontos a gyorsaság, a folyamatosan változó kínálat. Egy kocsma, ahová akár öltönyben, akár lazán, vagy hátizsákkal érkezik valaki, megtalálhatja a minőségi italokat, a nívós söröket és borokat is. Egy rock bár, ahol egyedi a hangulat, utánozhatatlan az enteriőr, és nívós rockzene szól a múlt és a jelen ikonikus előadóitól. Egy találkahely, ahova koncert előtt beülhetünk bemelegíteni, és akár levezethetjük a koncertet étellel és itallal. Egyszóval ez nem más, mint a Vokál Rock Bistro! Hogy miként kelt életre a hely, a séf mesélte el.

 

- Az előző étterem, aminek a konyháját vezetted, felkeltette a szakma és a vendégek figyelmét. Mi történt azóta veled, hiszen hosszú ideje nem hallott rólad a szakma?

- Nem akarok belemenni nagyon a múltba, mert a jelen fontos. Talán annyit elmondhatok, hogy az előző hely tényleg jól működött és működhetett is volna, de mondjuk úgy, a bürokrácia megakadályozta annak életképességét. Azelőtt pedig a szerintem elég szépen elhíresült KGB (Kálvin Gastro Bistro) helyet vittem, amivel még a legjobb bisztrók közé is bekerültünk. A lényeg az, hogy eléggé besokalltam. Mindenféle szurkálódás, véleményezés nélkül mondom, hogy a gasztro közönség legjava járt hozzánk, nevek nélkül. Úgy mondanám: a legismertebb gasztro újságírók és bloggerek. Mindenki dicsérte a főztömet, és a rólunk megjelenő cikkek és vélemények mind pozitívak voltak. Ettől függetlenül - és nem azért mondom, mert ez a legfontosabb -, egyszerűen sehol nem kaptunk szakmai elismerést, egy listán sem tűntettek fel minket, valahogy kimaradtunk a szórásból. Szerintem nem is kell mondani, hogy miért. Aki benne van a szakmában, az tudja, hogyan is működnek a dolgok.

74620882_2532559306857568_32722157532348416_n.jpg

- Körülbelül fél évre levetted a séfkabátot. Mit csináltál?

- Bevallom férfiasan: semmit. Pihentem, gondolkodtam, próbáltam kitalálni, hogyan tovább. Közben persze folyamatosan kerestem üzlethelyiségeket, és kaptam jó néhány felkérést is, de egyikből sem lett semmi. Az időm nagy részét Balatonon töltöttem, a nyaralómban, és megmondom őszintén, kellett is ez az időszak. Kisimultak a ráncaim, és feltöltődtem. Elég kemény időszak volt mögöttem, minden téren. Két üzletnyitás, sok-sok munka, rengeteg tennivaló, két üzletzárás - ez nem volt könnyű. Viszont ami ezalatt még történt, az nem más, mint inspirálódás, hiszen sokat jártam éttermekbe ismerősökhöz. Meg kell mondanom, számos olyan séffel, szakáccsal találkoztam, akik a maguk területén iszonyatosan jót csinálnak, mégis alig ismerik, és egyáltalán nem ismerik el őket. Számos termelővel, gazdálkodóval, akik itt Magyarországon fantasztikus minőségű alapanyagokat készítenek. Valahol ez is elszomorított és elgondolkoztatott. Ha valaki nincs a tűz közelében, ha nincs megfelelő hype körülötte, akkor hiába csinál jót. Közben persze főztem is otthon, mert a konyha hiányzott, így aztán született néhány véleményem szerint igazán jó recept, amit majd étlapra is fogok tenni.

- Hogy jött az, hogy saját éttermet nyitsz?

- Mindig is azt akartam. Én elég öntörvényű vagyok, és a saját elképzeléseimhez ragaszkodom. Elég volt a pihenő arra, hogy rájöjjek, ezt kell tennem. És nem azért, hogy elmondhassam, van egy helyem. Nekem már megvolt az, ami másoknak nem. Talán sokan tudják, hogy hosszú évekig zenész voltam, a Garden of Eden zenekar frontembereként. A rockzenész múltam megadta az ismertséget, hiszen nagy színpadokat töltöttünk meg, külföldön koncerteztünk, stb. Tudom, milyen sztárnak lenni, kis túlzással. Séfként is máshogy gondolkodom ennek köszönhetően, de bennem van és marad is a lázadó, aki mindig is voltam. Szerintem ezt tükrözik az ételeim, és pontosan ezt fogja tükrözni a Vokál Rock Bistro is. Tulajdonosként pedig még inkább másképp gondolkodom. Ha szeretnének megismerni, hírt adni rólunk, hálás vagyok, de nem akarok külön fizetni, tenni érte. Nem hiszem, hogy ez nagyképűség lenne, de szerintem már többször is megmutattam, hogyan főzök. Nyilván, én sem vagyok mindenható, és nem tudhatok mindent, mert ez egy olyan szakma, ahol folyamatosan tanulni, fejlődni, gondolkodni kell. Ellenben hiszek abban, ha valaki jót csinál, függetlenül a konvenciók szorításától és az elvárt mintáktól, lehet ismertnek lenni. Persze ez idő, és munka. De most, hogy megvalósíthatom azt, amit rég megálmodtam, csak ezt az utat tartom megfelelőnek.

75614147_588103318396005_1421787586912845824_n.jpg

- Mit akar jelenteni a név: Vokál Rock Bistro?

- Ez nem más, mint egy brand. Én szeretek nagyot álmodni, és hála istennek, eddig még be is jött. Nagy terveim vannak, de mindent még nem árulok el. A Vokál Rock Bistro tulajdonképpen én vagyok: egy minőségi konyha, egy fesztelen és laza lokál keveréke, ahova szívesen fog bejönni mindenki. Hogy is mondjam ezt finoman? Én nem a szakmának főzök, és nem hajtok babérokra. Ha elismernek, rendben, köszönöm, és jólesik. De egyáltalán nem fogom kiszolgálni az úgymond szakmai igényeket. Mit is értek ezen? Hozzám jöhet mindenki! Ugyanazt a minőséget fogja kapni az is, aki bőrszerkóban beül egy sörre, mint az, aki öltönyben végig eszik mondjuk egy 4-5 fogásos vacsorát. Vendégül látok úgy, mintha hozzám jönne valaki vendégségbe.

74340098_461641391123420_3085132758847062016_n.jpg

- Mire számítson az, aki beül a bisztróba?

- Akik már voltak bármelyik étteremben, aminek a konyháját vezettem, azok tudják. Akik meg nem, azok meg fogják tudni. Ehhez még tegyünk hozzá a minőségi rockzenét, a laza eleganciával megalkotott környezetet, aminek díszítőelemei néha meghökkentőek, de egyediek. Fűszerezzük meg egy jó italkínálattal, amiben megtalálhatók lesznek a kézműves sörök, borok, szeszek, de ott lesznek az ivós tételek is. Egyáltalán nem bonyolult, de egyedi helyre fognak becsöppeni.73197315_3061900840551001_4983636121905790976_n.jpg

- Tudni valamit a nyitásról, menükről, ételekről?

- A környéken nincs hozzánk hasonló minőséget produkáló hely, ezért a lokációban élőknek, dolgozóknak adunk egy jó éttermet. Így lesz napi- és heti ebédmenü, teljesen elérhető áron, 1500-1600 forintért 3 fogás. Természetesen lesz á la carte vacsora, amire várjuk az ínyenceket. Másrészt fontos, mint rock bisztró, hogy az étlapon szerepeljenek italokhoz passzoló ételek. Az online felületeinken pedig folyamatosan tájékoztatjuk a vendégeinket, úgyhogy érdemes lesz követni minket. Tervezünk élőzenés esteket, vacsoraesteket, és nyilván vállalunk rendezvényeket is 50-60 főig.

73299052_597919264076244_2826987486142529536_n.jpg

- Már csak annyit kérdeznék: mi lenne az, amivel te lezárnád ezt a beszélgetést?

- Azzal, ami az egyik posztunkba is szerepelt: Fricskát dobunk a gasztronómiának, feladjuk a leckét a kocsmáknak, és megalkotjuk azt, ami még nincs! Rock & Roll!

Fotó : Valter Berecz , Seregélyes Gábor

Korrektúra, szöveggondozás : Tiborcz Alexa

A bejegyzés trackback címe:

https://airchef.blog.hu/api/trackback/id/tr4515285994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása